Background Image
Previous Page  39 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 39 / 52 Next Page
Page Background

38

ΒΕΛΤΙΩΣΗ

ΚΑΙ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ –

Φεβρουάριος

2015 –

Τόμος

1 –

Τεύχος

1

μας, η κατανομή της ηγεσίας προβάλλει ως αδήριτη ανάγκη των εκπαιδευτικών οργανισμών. Στο σχολείο

του σήμερα, στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, στην εποχή της ταχύτητας κατά την οποία η μόνη σταθερά

είναι η συνεχής αλλαγή, η κάθε σχολική μονάδα είθισται να εγκύπτει στο ιδιαίτερο και μοναδικό συγκείμενό

της για συνεχή αυτοβελτίωση (Earl και Lee, 2000· Kilpatrick et al, 2003· MacBeath et al, 2005· Μorariu και Welsh,

2011). Τότε, ο ρόλος του ηγέτη γίνεται πολύ σημαντικός, έτσι ώστε η ατμόσφαιρα στο σχολείο να ευνοεί την

κριτική διερεύνηση και βελτίωση σε όλα τα επίπεδα για να εξασφαλίζεται η επιτυχία σε ατομικό και σχολικό

επίπεδο (ΜacBeath, 2001).

Σημειώσεις

1. Ο όρος «οργανισμός» δηλώνει την πολύπλοκη κατάσταση δεδομένων, λειτουργιών, διαδικασιών και

ενεργειών, οι οποίες συμβαίνουν σε τυπικό και άτυπο επίπεδο σε κάθε σχολείο. Στο εξής, στο παρόν

κείμενο, πολλές φορές θα χρησιμοποιείται ο όρος «οργανισμός» και θα εννοείται το σχολείο, η σχολική

μονάδα.

2. Το πλέγμα νοημοσύνης, το οποίο αναπτύσσεται μεταξύ των συμβαλλομένων του οργανισμού στο πλαίσιο

της συνεργασίας και συμπόρευσης για υλοποίηση οράματος. Το σύνολο της νοημοσύνης όλων. Συναφής

είναι ο όρος «κατανεμημένη νοημοσύνη».

3. Το δυνητικό άθροισμα του συνόλου των δυναμικών αλληλεπιδράσεων, οι οποίες αναπτύσσονται μεταξύ

των μελών του οργανισμού και έχει στόχο την εξέλιξη, ανάπτυξη και βελτίωση του οργανισμού και των

αποτελεσμάτων στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Βιβλιογραφία

Arroba, Τ. & James, Κ. (1987).

Pressure at work.

Maidengead: McGraw-Hill.

Barber, M. & Fullan, M. (2010). Tri-Level Development It’s the System. [Online]

Διαθέσιμο:

http://michaelfullan.com/articles_2005.htm

[2012, Μάιος, 11].

Carnall, C.A. (1990).

Managing change in organizations.

London: Prentice-Hall.

Earl, L. & Lee, L. (2000). Learning, for a Chance: School Improvement aw Capacity Building.

Improving Schools,

3

(1): 30-38.

Everard, Κ.Β. & Morris, G. (1996).

Effective School Management. (3rd ed)

. London: Paul Chapman Publishing Ltd.

Everard, Κ.Β., Morris, G. & Wilson, I. (1999).

Αποτελεσματική Εκπαιδευτική Διοίκηση.

(Δ. Κίκιζα μετάφραση

και Α. Αθανασούλα-Ρέππα επιμέλεια) Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Fullan, M. (1991).

The New meaning of educational change.

London: Cassell.

Fullan, M. (2002). The change. [Online] Διαθέσιμο:

http://www.michaelfullan.ca/Articles_02/05_02.pdf

[2012, Μάιος, 4].

Fullan, M. (2007). Change is in the air. [Online] Διαθέσιμο:

http://www.michaelfullan.ca/Articles_07/07_air.pdf

[2012, Μάιος, 4].

Fullan, M. (2008).

The Six Secrets of Change.

USA: Jossey-Bass.

Fullan, M., Miles, M. B. & Taylor, B. (1980). Organizational development in schools:

the state of the art.

Review of Educational Research,

50 (1): 121-184.

Hargreaves, A. & Fullan, M. G. (1995).

Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

(Π. Χατζηπαντελή μετάφραση) Αθήνα:

Πατάκη.

Harris, A. (2004). Distributed leadership and school improvement. Leading or misleading?

Educational Management

Administration and Leadership,

32(1): 11-24

Harris, A. (2008).

Distributed School Leadership: Developing tomorrow’s leaders

London and New York: Routledge.

Harris, A. (2008a). Teacher Working Conditions - Setting the Stage-Alma Harris.

[Online] Διαθέσιμο:

http://workingconditions.net/?cat=9

[2012, Ιούνιος, 2].

Harris, A. (2010). Creating Stronger Communities. [Online] Διαθέσιμο:

http://www.youtube.com/watch?v=FMOCAFxXeu4&feature=endscreen&NR=1

[2012, Ιούνιος, 1].

Harris, A. & Lambert, L. (2003).

Builting Leadership Capacity for School Improvement.

Philadelpia: Open University Press.

Harris, A. & Spillane, J. (2008). Destributed leadership through the looking glass.

[Online] Διαθέσιμο:

http://mie.sagepub.com

[2012, Ιούνιος, 2].

Hoy, K.W. & Miskel, G.C. (2005).

Educational Administration

(7th ed). New York: McGraw & Hill.

Κεφής, Β. (2005).

Διοίκηση Ολικής Ποιότητας. Θεωρία και πρότυπα.

Αθήνα: Κριτική.

Kilpatrick, S., Barrett, M. & Jones, T. (2003). Defining Learning Communities. University of Tasmania. Center for Re-

search & Learning (CRLRA).